SARAJEVO, 9. aprila (FENA) - Asocijacija srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini (ASuBiH), uz podršku “Fondacije Schüler Helfen Leben” (SHL) i “Fonda otvoreno društvo BiH” (OSF BiH), implementirala je istraživanje o realizaciji praktične nastave u srednjim školama u Banjoj Luci, Brčko Distriktu, Gradačcu, Istočnom Sarajevu, Mostaru i Sarajevu.
Publikacija koja je proizašla kao rezultat israživanja nazvana je “Srednjoškolci istražuju: realizacija praktične nastave u srednjim školama u BiH”, a predstavljena je 5. aprila u Drugoj gimnaziji u Sarajevu.
Konferencija je osim srednjoškolaca, okupila profesore i predstavnike škola kao i nadležnih ministarstava obrazovanja i privrednike, saopćeno je iz Asocijacije Srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini .
Cilj je bio istražiti organizaciju i načine realizacije praktične nastave u srednjim školama, sa posebnim fokusom na iskustva učenika i njihovo učešće u organizaciji i realizaciji praktične nastave.
Istraživanje je pokazalo da načini organizacije i realizacija praktične nastave u srednjim školama, u različitim lokalnim zajednicama, ovise o lokalnim kapacitetima i resursima.
Ovako postavljen sistem dovodi do toga da učenici koji pohađaju istu srednju školu, istog usmjerenja, u različitim sredinama nemaju iste uslove za obrazovanje u smislu pohađanja organizirane praktične nastave, što ih stavlja u neravnopravan položaj i u početku ih čini nejednako konkurentnima na tržištu rada.
Stoga, jedan od prvih koraka ka rješavanju izazova u ovoj oblasti treba da bude postavljanje minimalnih standarda za organizaciju i realizaciju praktične nastave u svim srednjim školama na području Bosne i Hercegovine.
Srednjoškolci su došli do zaključka da oblast stručnog obrazovanja, pa time i pitanje organizacije praktične nastave učenika starosne dobi od 14 do 19 godina u preduzećima je nedovoljno i neadekvatno regulisano analiziranim propisima, dok je obrazovanje u Bosni Hercegovini u nadležnosti 13 ministarstava i postoji izuzetno puno regulativa, međutim one su nedorečene, nejasne i zastarjele.
Uočili su da veliki broj srednjih škola ne posjeduju kabinete isključivo namijenjene za praktičnu nastavu. Tokom istraživanja došli su do podataka da u nekim školama ne postoje ni odvojeni kabineti za predmete, što stvara veliki problem pri izvođenju bilo kakvog praktičnog rada učenicima, a profesorima otežava prenošenje znanja.
Došli su do zaključka da srednje škole koje pohađaju oni i njihovi vršnjaci nisu opremljene u skladu sa propisima za njeno izvođenje. Kabineti u kojima pohađaju praktičnu nastavu većinom posjeduju opremu koju škola dobije kao donaciju, dok su sredstva za unapređenje kabineta uložena od strane nadležnih institucija minimalna.
(FENA) B. D.