SARAJEVO, 14. aprila (FENA) - Predsjednik Ureda za komunikaciju lokalne uprave Velike Britanije i direktor Westco Communications-a Simon Jones izjavio je u intervjuu za Fenu da su efikasni odnosi s javnošću i komunikacije od vitalnog značaja za rad svih javnih uprava.
- U Velikoj Britaniji se kaže da efikasna strateška komunikacija daje organizacijama "dozvolu za rad". Ono što pod tim podrazumijevamo jeste da su dobre komunikacije sastavni dio izgradnje povjerenja - razumijevanje naših zajednica, uključivanje ljudi u donošenje odluka, jasnoća o našoj misiji i svrsi i transparentnost o tome šta funkcioniše a šta ne. Bez svih tih komponenti organizacije mogu izgubiti svoju 'dozvolu za rad', što znači da mogu izgubiti povjerenje ljudi koje trebaju predstavljati - naveo je Jones.
Dodao je da smatra da neke vlasti potcjenjuju značaj efikasnih komunikacija, posmatrajući to kao više taktičku nego stratešku funkciju.
- Pod tim mislim da neke organizacije smatraju da je uloga odnosa sa javnošću samo objave putem saopštenja i društvenih medija. Da bismo stvarno imali značaj, moramo biti u mogućnosti da utičemo na naše organizacije i da ih vodimo, sprečavajući izbijanje problema i dajući savjete o donošenju odluka. Najuspešnije organizacije daju komunikacijama mjesto u vrhu uprave. Pred nama je dug put prije nego što se to desi i moramo dokazati da zaslužujemo to mjesto kada je riječ o vlastitim vještinama i samopouzdanju - istakao je Jones.
Kazao je da vjeruje da bi rukovodioci javnih uprava trebalo da bolje razumiju ulogu efikasnih komunikacija u njihovim organizacijama, ali da i sami komunikatori moraju kontinuirano ažurirati svoje vještine.
- Dobra komunikacija zavisi od nauke koliko i od umjetnosti, moramo bolje razumjeti i koristiti podatke i baviti se stvarima poput bihejvioralne nauke, drugim riječima razumijevanjem psihologije naših zajednica i onoga što je najviše utječe na njih - naglasio je Jones.
On tvrdi da političari ne razumiju uvijek važnost transparentne komunikacije.
- Mislim da ljudi pogrešno misle da su odnosi s javnošću u pitanju isticanje pozitivnih i skrivanje negativnih strana nečega. Ljudima to postane jasno i onda takav pristup brzo postaje propaganda. Početni korak u izgradnji poverenja je autentičnost. Ljudi zaista poštuju iskrenost o stvarima koje funkcionišu i gdje funkcionišu. Zato mora biti mnogo više transparentnosti, jer transparentnost potiče bolje performanse i potragu za poboljšanjima - rekao je Jones.
(FENA) H. D.