Ekonomija     | 30.05.2019. 13:56 |

Šošević: Neusvajanje prostornog plana FBiH ima brojne negativne posljedice

FENA Vanja Tolj

SARAJEVO, 30. maja (FENA) - Privredna komora Federacije Bosne i Hercegovine i Regionalno udruženje prostornih planera za istraživanje, razvoj i prekograničnu saradnju zapadnog Balkana organizirali su u Sarajevu poslovni forum s fokusom na privrednu infrastrukturu. 

Forum pod nazivom "Autoputevi, brze ceste i drugi projekti od regionalnog značaja" posebno se fokusirao na projekat izgradnje autoputa Sarajevo - Beograd, odnosno dionicu Sarajevo - Pale - Ustiprača, te probleme koji su nastali neusvajanjem prostornog plana FBiH. 

Kako je kazao predsjednik Udruženja prostornih planera za istraživanje, razvoj i prekograničnu saradnju zapadnog Balkana Šaćir Šošević, u Sarajevu se danas održava šesti forum u posljednje dvije godine s fokusom na temu prostorno-planske dokumentacije i efikasnosti organa rada uprave.

- Tema prostorni plan FBiH s razlogom je stavljena na dnevni red jer prostorni plan nije usvojen u Domu naroda, iako je 2014. godine prijedlog tog plana usvojena na Predstavničkom domu Parlamenta FBiH. Neusvajanje plana ima brojne negativne posljedice koje se odražavaju na pripremu i izvršenje kapitalnih infrastrukturnih projekata. Poseban problem predstavlja činjenica da prostornu plan FBiH nije usaglašen s prostornim planom Republike Srpske koji je usvojen - izjavio je Šošević. 

Naglašava da neusvajanje plana prestavlja veliki problem za izgradnje autoputeva, iskorištavanje hidrocentrala, te energetskih i drugih objekata iz privredne infrastrukture. 

Potpredsjednik Privredne komori FBiH Mirsad Jašarspahić ističe da je Privredna komora odlučila da je baš sada pravi trenutak da se govori o problemu neusvajanja prostornog plana u FBiH jer je to kočnica za mnoge procese i projekte izgradnje. 

- Odlučili smo dovesti struku da zajedno s predstavnicima vlasti porazgovara o ovom problemu, da bi pokušali donijeti novu inicijativu za hitno donošenje plana prostornog uređenja i da bi usaglasili sve prostorne planove na teritoriji cijele BiH. Plan je pravljen još 2008. godine i vrijeme je da se revidira i donesu određene korekcije. To nije mnogo posla kada radite sa savremenim tehnologijama. Država na ovaj način koči naše privrednike koji se snalaze na sve moguće načine da pronađu partnere i naprave posao - objašnjava Jašarspahić.

Inžinjer saobraćaja Osman Lindov naglašava da je Ministarstvo civilnih poslova trebalo koordinirati prostorne planove u oba entiteta, te da izjave o ubrzanoj gradni autocesta i brzih cesta nisu realne. 

- Neće biti ubrzane gradnje dok se ne dogovorimo da uradimo posao na prostorno - planskoj dokumentaciji. Imali smo propuste zbog kojih su neke postojeće trase počele da propadaju, a sada ih treba ponovo projektovati, a sve se to desilo zbog nekih skraćenih postupaka ili smo istraživanja sveli na najmanju moguću mjeru - rekao je Lindov.  

Dodaje da državno Ministarstvo transporta i komunikacija moralo mnogo više raditi na projektima međunarodnog saobraćaja, zbog čega će neki kapitalni međunarodni projekti, kao što je izgradnja jadransko-jonska autoceste, najvjerovatnije u potpunosti zaobići BiH.  

(FENA) M. B.

Vezane vijesti

U februaru industrijska proizvodnja u FBiH porasla 6,1 posto

U Federaciji BiH inflacija u februaru 0,6 posto, na godišnjem nivou 1,1 posto

Obilježavanja Svjetskoga dana voda u Federaciji BiH

Promo

M:tel: Savršena kombinacija – Huawei telefon i pametni sat s popustom

M:tel: Stiglo nam je Proljeće!

Predstava 'Kako sam se nadala dobro se nisam udala' u BKC Sarajevo