Bosna i Hercegovina     | 13.11.2019. 13:25 |

Goražde: Radionica o učešću učenika u implementaciji indeksa inkluzivnosti

FENA Elma Geca

GORAŽDE, 13. Novembra (FENA) - U Goraždu je održana radionica o učešću učenika osnovnih škola u implementaciji indeksa inkluzivnosti - metodologije i instrumenta koji pomaže školskim zajednicama da unaprijede kvalitet obrazovanja. Radionicu je organizovalo kantonalno ministarstvo obrazovanja uz podršku Misije OSCE-a u Bosni i Hercegovini.  

Iskustva o provođenju metodologije indeksa inkluzivnosti razmijenili su predstavnici škola iz Bosanskopodrinjskog (BPK) i Hercegovačko-neretvanskog kantona (HNK) te Republike Srpske (RS).

Arija Lečić, učenica OŠ “Sveti sava” Foča, navodi da je ova metodologija pomogla učenicima u formiranju kabineta za zajedničko učenje.

- Kroz ankete indeksa inkluzivnosti smo provjerili i ispostvailo se da učenici više žele da uče u školi zajedno nego sami kod kuće. Tako smo formirali učionicu za učeničku podršku gdje oni zajedno uče i ostvaruju školske ciljeve – pojasnila je Lečić.

Tim za indeks inkluzivnosti koji čine učenici, uposlenici ali i roditelji u OŠ “Fahrudin Fahro Baščelija” u Goraždu sačinili su razvojni plan i kroz samoprocjenu odredili prioritete u čijem vrhu je higijena, što je rezultiralo formiranjem školske eko patrole i niza projektnih aktivnosti koje su poduzeli u toj školskoj zajednici.

- Na inicijativu učenika uređeni su toaleti, podovi u školi i masa drugih aktivnosti u koje su učenici uključeni. Izdefinisali smo deset prioriteta od kojih smo tri razradili detaljno i svakodnevno zajedno sa učenicima, nastavnicima i roditeljima radimo na njima – istakla je direktorica OŠ “Fahrudin Fahro Baščelija” Jasmina Djana.

Ocijenila je da je metodologija indeksa inkluzivnosti odlična metodologija po kojoj bi svaka škola trebala raditi svoj razvojni plan te da je posebno važno što uključuje sve sudionike, ne samo menadžment.

- Ovakav vid metodologije može dati jako velike kompetencije svima i osnažiti i ohrabriti nastavnike, učenike i roditelje u zajendičkom cilju, da se poveća kvalitet obrazovanja – kazala je direktorica Pedagoškog zavoda BPK Goražde Dika Makota.  

Uz podršku Misije OSCE-a indeks inkluzivnosti je praktično sistemski uveden u gotovo sve škole u Bosni i Hercegovini a razmjena iskustava poput današnje radionice trebale bi dati podstrek osnaživanju ovog sistema i kvaliteta obrazovanja u cjelini.

- Naš glavni cilj je u jednoj otvorenoj diskusiji govoriti o učeničkom učešću u procesu školskog razvojnog planiranja. Promovišemo jednu humanu metodologiju – indeks inkluzivnosti već godinama jer ona pomaže školskim zajednicama, odnosno svim njenim akterima da podigne razinu tolerancije i poštivnja različitosti u školskoj zajednici – kazala je službenica za obrazovanje OSCE – terenski ured Foča Zorica Šarenac.

(FENA) F. F.

Vezane vijesti

LDA Mostar organizira radionicu za mlade poduzetnike

Razvojna banka FBiH otvara poslovnicu u Goraždu

U Mostaru radionica o stanju i problemima energetske tranzicije u BiH

Promo

Prva panel-diskusija u okviru projekta 'Ne zatvarajmo oči! Zaštitimo djecu na internetu'

m:tel na Mostarskom sajmu: Ključan smo partner u regionalnom povezivanju zemalja Zapadnog Balkana

Vizija i plan urbanog razvoja Kantona Sarajevo: Transformacija grada za kvalitetniji i bolji život građana