SARAJEVO, 10. decembra (FENA) - Članovi Odbora za pedagoške nauke Akademije nauka i umjetnosti Bosne i Hercegovine nakon informacije o rezultatima PISA testiranja ocijenili su kako su veze između kvalitete obrazovanja i ukupnog društvenog razvoja i napretka više nego očigledne.
U saopćenju Odbora se, između ostalog, navodi da se učenici iz ekonomski razvijenih zemalja u pravilu nalaze pri vrhu rang ljestvice, dok se na dnu nalaze učenici iz ekonomski nerazvijenih zemalja.
Članovi Odbora su, kako se navodi, ukazivali na slabosti obrazovnog (obrazovnih) sistema i prognozirali loše posljedice obrazovne politike i prakse u BiH. Navodi se da ta upozorenja, iako dokumentovana i naučno utemeljena, nisu potaknula kreatore obrazovne politike da rade na poboljšanju obrazovnih sistema.
Naglašava se da BiH ima jedan od najsloženijih sistema obrazovanja podijeljen na 14 administrativno-upravnih jedinica.
- Sistem u kojem se učenici dijele prema entitetskoj i etničkoj pripadnosti, školuju prema tri nacionalna nastavna plana i programa te druge brojne slabosti - ističe se u saopćenju.
Izražena je spremnost članova Odbora za pedagoške nauke ANUBiH da zajedno s drugim kolegama budu pokretači i organizatori naučnih rasprava i istraživanja problema na koje redovno ukazuje PISA za svaku zemlju, navodi se između ostalog u saopćenju.
(FENA) M. L.