Ekonomija     | 28.01.2020. 12:02 |

Incoterms-Preciznost pravila za veću sigurnost u međunarodnim poslovnim odnosima

FENA Darinka Mitrović

SARAJEVO, 28. januara (FENA) - Preciznost poslovnog jezika i pravila ubrzava razgovore, dogovore, transakcije i daje veću sigurnost u okviru međunarodnih poslovnih odnosa – istaknuto je danas u Vanjskotrgovinskoj komori BiH (VTKBiH) na seminaru pod nazivom „Incoterms 2020“.

Nova „Incoterms 2020“ pravila objavila je Međunarodna  trgovinska komora, a stupila su na snagu 1. januara ove godine. U svijetu se koriste već više od 80 godina, a ti termini su prijeko potrebni za nesmetano vođenje međunarodne trgovine. Incoterms pravila i termini se bave odnosom između kupca i prodavca, a jedan od značajnijih dijelova su pariteti isporuke, kojima se odlučuje kada odgovornost i rizici u prodaji robe prelaze sa prodavača na kupca.

Direktorica Sektora za edukaciju VTKBiH Elma Kovačević - Bajtal kazala je da se pravila od 1980. revidiraju svakih deset godina, a pomažu uvoznicima i izvoznicima širom svijeta da shvate svoje odgovornosti i izbjegnu skupe nesporazume.

- Pravila čine jezik međunarodnih prodajnih transakcija i pomažu u izgradnji povjerenja u svjetski trgovački sistem. Povjerenje i jasan jezik komunikacije između trgovinskih partnera su preduslov uspješnog poslovanja koji ima perspektivu – naglasila je Kovačević – Bajtal, dodajući da su nova pravila pristupačnija i jednostavnija za upotrebu.

Predavač Vukan Vujačić, ekspert za međunarodnu špediciju i transport, kazao je da „Incoterms 2020“ donosi novine koje je iznjedrila praksa u posljednjih deset godina, te da se ta pravila prilagođavaju praksi u onoj mjeri u kojoj je to povoljnije za prodavce i kupce.

- Radi se o tome da se tačno precizira kada obaveze, troškovi i rizici vezano za konkretan trgovački posao, prelaze sa prodavca na kupca, odnosno ko šta treba da plati i što je još važnije, od kog trenutka i na koji način rizike preuzima kupac. Suština pravila Incoterms jeste u tome da omogući da se sve ove operacije obavljaju veoma brzo i da korisnici elektronskog poslovanja, sve elektronske dokumente u potpunosti izjednače sa pisanim, papirnim dokumentima i da se jedna trgovačka transakcija može obaviti za nekoliko sati - kazao je Vujačić.  

Najčešći problemi, prema njegovim riječima, odnose se na nesporazume do kojih može doći zbog toga što se to pravilo nije na pravilan način ugovorilo. Napomenuo je da nije dovoljno navesti samo koje je to pravilo, nego se mora definisati mjesto gdje obaveze, troškovi i rizici prelaze sa prodavca na kupca i tačno definisati tačka unutar tog mjesta gdje se obavlja isporuka robe. U suprotnom može doći do velikog gubitka vremena i dodatnih troškova.

Učesnici seminara su trgovci, prevoznici, špediteri, predstavnici banaka i drugi koji mogu biti uključeni u  trgovački posao.

(FENA) D. V.

Vezane vijesti

Edukacija političkih subjekata o elektronskoj prijavi političkih subjekata za učešće na izborima

Izvoz drvnog sektora BiH usporila ekonomska kriza u Njemačkoj

CIKBiH - Edukacija o godišnjim finansijskim izvještajima političkih stranaka

Promo

Obuka za CNC operatere u Tehnološkom parku INTERA

M:tel: Savršena kombinacija – Huawei telefon i pametni sat s popustom

M:tel: Stiglo nam je Proljeće!