Bosna i Hercegovina     | 02.04.2020. 17:58 |

Nova generacija: Povećane potrebe za usluge Plavog telefona

FENA Saopćenje

SARAJEVO, 2.aprila (FENA) - Savjetodavna linija za djecu „Plavi telefon“ od 13.marta je primio 143 poziva od čega je 48 savjetodavnih razgovora. Razlozi pozivanja se odnose na povećano osjećanje straha, zabrinutosti i usamljenosti, saopćeno je iz Udruženja „Nova generacija“. 

Ova linija je uspostavljena početkom aktuelne krize, i radi uz podršku  tima psihoterapeuta Društva psihologa Republike Srpske, koji je na raspolagnju pozivaocima kojima je potrebna intezivnija podrška.

 Iz Udruženja saopćavaju da je sedam posto poziva bilo vezano za suicidalne misli i ideje, što može biti pokazatej da je kriza kod nekih osoba značajno narušila emocionalnu stabilnost i funkcionalnost. Na ove podatke se nadovezuju i pozivi u vezi s depresijom i depresivnim raspoloženjima (također sedam posto poziva) koji kao dalju posljedicu, ukoliko se ne pruži podrška, mogu imati suicidalne misli i ideje.

Uvidom u propuštene pozive, koji su nastali van radnog vremena Plavog telefona, ustanovljeno je da je  od 13. marta zabilježeno 255 propuštenih poziva. Veoma bitna informacija da je od ukupnih 255 propuštenih poziva čak 151 poziv upućen tokom vikenda. Ove informacije su pokazatelj da postoji povećana potreba građana za savjetodavne usluge, naročito u dane vikenda što se može objasniti da su sva ukupna ograničenja posebno neprijatna i frustrirajuća subotom i nedjeljom kada su ljudi navikli na slobodno vrijeme provode u odmaranju van sopstvnog doma ili u porodičnim i posjetama, koja se sada ne preporučuju.

U saopćenju Udruženja „Nova generacija“ ističe se da bi  se rad Plavog telefona trebao proširiti na dane vikenda, međutim trenutni budžet linije ne može da podnese dodatne troškove koji bi nastali produžavanjem rada.

- Naše udruženje nastoji da u narednom periodu iznađe dodatna sredstva kako bismo zadovoljili potrebe što većeg broja građana. Ovo je također i poziv svim ustanovama i organizacijama da nam  se pridruže i da kroz zajedničku saradnju i djelovanje ovu krizu učinimo što je više moguće podnošljivijom a građanima olakšamo izolaciju - saopćeno je.

(FENA) M. B.

Vezane vijesti

Kompanija m:tel pozvala građane da se za pomoć ili savjet jave na Plavi telefon

'Plavi telefon' od 2013. godine zazvonio više od 9.000 puta

Plavi telefon za savjetovanje djece zazvonio 9.000 puta, 90 prijava nasilja

Promo

Generalnoj direktorci kompanije m:tel Jeleni Trivan uručeno priznanje Zlatni grb grada Banjaluka

M:tel: Nastavak akcije 'Niste sami, imate prijatelje'

M:tel ljetna akademija za studente IKT usmjerenja: Prijavi se na praksu u kolovozu