Ekonomija     | 10.04.2020. 17:49 |

Dobnigg: Više od 5.500 klijenata Raiffeisen banke podnijelo zahtjev za moratorij

FENA Saopćenje

SARAJEVO, 10. aprila (FENA) - Predsjednik Uprave Raiffeisen banke Karlhienz Dobnigg govorio je na temu moratorija kao i drugih aktuelnih aktivnosti koje banka poduzima povodom trenutne situacije koja je uzrokovana pandemijom koronavirusa. Klijentima koji imaju problema u izmirenju obaveza ova banka će "zalediti" plaćanje rata tokom trajanja vanrednih okolnosti.

- Vrijeme je neizvjesnosti kada svi daju svoj maksimum kako bi prevazišli aktuelno stanje, pa tako i mi ulažemo maksimalne napore kako bismo klijentima što je više moguće olakšali poslovanje s Bankom te im ublažili finasijski pritisak s kojim se susreću. Stoga nam je izuzetno važna primjena odluka bankarskih agencija kako bismo klijentima pomogli da prevaziđu ovaj izazovan period i uspostave održivi model poslovanja. Banka može odobriti jednu ili više posebnih mjera klijentima čija je kreditna sposobnost pogoršana, odnosno izvori za otplatu smanjeni. Našim klijentima uvijek nastojimo biti fer i pouzdan partner, a to ne znači samo u dobrim vremenima već i u teškom razdoblju kada se svako u svom segmentu mora reorganizovati i maksimalno potruditi s ciljem prevazilaženja ovog perioda - kazao je Dobnigg.

Dodao je da je "Banka već počela s odobravanjima privremenih moratorija kao jedne od mjera predviđenih odlukama entitetskih Agencija za bankarstvo, te je počela slati ponude klijentima čiji su zahtjevi odobreni".

Govoreći o tome šta klijenti trebaju učiniti da bi im otplata bila olakšana, kazao je da je "potrebno najprije da klijenti podnesu Zahtjev za odobrenje posebnih mjera za ublažavanje servisiranja obaveza prema banci".

- Kako bismo minimizirali potrebu za kretanjem klijenata, Zahtjev je dostupan na našoj web stranici i klijenti ga mogu podnijeti online iz sigurnosti svog doma. Pri tome je neophodno da klijent u zahtjevu navede razlog zbog kojeg je njegova kreditna sposobnost pogoršana. Sljedeći korak u procesu je razmatranje svakog pojedinog zahtjeva od Banke te donošenje odluke o najprimjerenijem modalitetu za rješavanje novonastale situacije. Ukoliko je zahtjev pozitivno riješen, Banka će klijentu dostaviti ponudu putem e-maila, SMS ili Viber poruke - kazao je Dobnigg.

Istakao je da je na web stranici banke kreiran poseban dio gdje klijenti mogu pronaći više detalja vezano za proces podnošenja Zahtjeva, ali i druge aktuelnosti. 

Dobnigg je istakao da je privremeni moratorij je odlaganje plaćanja obaveza po glavnici i kamati s maksimalnim rokom trajanja do ukidanja proglašenja stanja "Prirodne ili druge nesreće na teritoriji Bosne i Hercegovine".

- U toku privremenog moratorija zaustavlja se obračun zateznih kamata. Također, banka će u ovom periodu klijentima kojima se odobri privremeni moratorij "zalediti" plaćanje rata, kako glavnice tako i kamate - kazao je. 

Naglasio je da putem zvaničnih kanala komunikacije već imaju upite klijenata vezane za moratorij.

- Do sada je svoj Zahtjev podnijelo više od 5.500 klijenata a na svaki pristigli zahtjev Banka nastoji odgovoriti u što kraćem roku putem e-maila, Viber ili SMS poruke - dodao je Dobnigg. 

Prema njegovim riječima, Raiffeisen banka je nastojala i tokom perioda isplate penzija što više olakšati način podizanja penzija penzionerima.

- Iako je u skladu sa odlukama nadležnih entitetskih tijela penzionerima omogućena posjeta poslovnicama Banke u određenim terminima, bilo je i penzionera koji nisu bili u prilici doći u poslovnicu. U tom slučaju, dodatna mogućnost je da se isplata novca vrši na način da za njih sredstva može podići druga osoba (punomoćnik), a o čemu su klijenti bili informisani putem naših zvaničnih kanala komunikacije. Ova opcija važi kako za penzionere tako i za klijente koji su u izolaciji sa zabranom kretanja - kazao je Dobnigg. 

Govoreći o načinu funkcioniranja rada Raiffeisen poslovnica u vrijeme pandemije, on je kazao kako im je "apsolutni prioritet zdravlje zaposlenika i klijenata".

- Stoga se pridržavamo mjera nadležnih institucija i nastojimo da reagujemo u što kraćem roku. Redovno pratimo stanje i provodimo aktivnosti u skladu s našim planom za djelovanje u ovakvim situacijama. Naravno, sve u cilju minimiziranja rizika od zaraze kako zaposlenika tako i klijenata. Ukoliko se ukaže potreba, poslovnice zatvaramo, uposlenike upućujemo u izolaciju te provodimo sve što je potrebno kada je riječ o dezinfekciji. Ovakav pristup, bez tolerancije na rizik po zdravlje se pokazuje ispravnim. Također, blagovremeno putem naše web stranice www.raiffeisenbank.ba kao i ostalih sredstava informisanja obavještavamo naše klijente o promjenama u radnom vremenu poslovnica kao i aktivnostima koje banka sprovodi u ovoj situaciji - kazao je Dobnigg.

On je klijentima preporučio da minimiziraju kretanje i posjete poslovnicama Banke kao i društvene kontakte, te da za poslovanje s Bankom koristite Raiffeisen digitalne servise, koliko je to moguće.

- Za sve neophodne informacije vezane za poslovanje klijentima smo dostupni putem naših kanala komunikacije - web chata, usluge Web call ili Kontakt centra. Prilikom plaćanja u trgovinama preporučujemo češće korištenje kartica kako bi kontakt s novčanicama, kao potencijalnim izvorom zaraze, bio što manji. Ukoliko je klijentima potrebna gotovina, mogu koristiti Raiffeisen mrežu od oko 280 bankomata koji se redovno pune, dok su im za uplate na raspolaganju uplatno-isplatni uređaji - kazao je Dobnigg, saopćeno je iz Raiffeisen banke. 

(FENA) F. F.

Vezane vijesti

Apliciranjem za Raiffeisen kreditne kartice do brojnih pogodnosti

Aktivnosti Raiffeisen banke u cilju zdravijeg življenja i smanjenja CO2 emisije 

Iza Raiffeisen banke je još jedna uspješna poslovna godina

Promo

M:tel: Savršena kombinacija – Huawei telefon i pametni sat s popustom

M:tel: Stiglo nam je Proljeće!

Predstava 'Kako sam se nadala dobro se nisam udala' u BKC Sarajevo