Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/fena.ba/httpdocs/post-parts-new/sql.php on line 166

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/fena.ba/httpdocs/post-parts-new/sql.php on line 166
Fena.ba | Najnovije vijesti iz BiH, regiona i svijeta
Ekonomija     | 03.07.2020. 09:42 |

Galić: Turistički sektor najviše ispašta zbog koronakrize

FENA

MOSTAR, 3. srpnja (FENA) - Domaći turistički kapaciteti u Bosni i Hercegovini su među prvima osjetili negativne efekte izazvane pandemijom koronavirusa, a direktor Hotela Mepas u Mostaru Tomislav Galić podsjeća kako su zbog globalnog ograničenja  kretanja čak i odlasci u restorane među rijetkima na listi prioriteta građana.

- Nalazimo se u nesigurnim vremenima te građani, iako su željni putovanja, ne znaju što donosi novi dan. Hoće li se ponovno uvoditi režim samoizolacije, hoće li imati posla naredni mjesec i čime prehraniti svoju obitelj- brojna su pitanja i nepoznanice s kojima se građani susreću, tako da su neki luksuzi poput putovanja i odlaska u restoran, nažalost među rijetkima na spisku prioriteta - istaknuo je u razgovoru za Fenu Tomislav Galić, direktor Hotela Mepas u Mostaru koji se nalazi u sklopu poslovno-trgovačkog centra Mepas Mall. 

Galić je ustvrdio kako je Mostar kao destinacija uvijek bio interesantan domaćim i stranim gostima, međutim za ovu godinu, kao i većina ostalih hotelijera i ugostitelja, ne očekuju nikakve značajne rezultate i brzi oporavak turističkog sektora.

Ukazao je na značajan pad međunarodnih turista. Naime, prema podatcima Svjetske turističke organizacije (UNWTO)  u četvrtom mjesecu, zbog gotovo globalnog uvođenja ograničenja putovanja, zabilježen je pad od 97 posto u međunarodnim turističkim dolascima, dok je početkom svibnja UNWTO dao prognozu potencijalnog pada ukupnog broja međunarodnih turista za 2020. godinu, od 58 posto do 78 posto. 

- Svoje snage sada usmjeravamo na narednu godinu uz nadu da će se pandemija do tada staviti pod kontrolu, te da će se otvoriti međunarodne granice i stvoriti uvjeti za nesmetan i siguran promet putnika, uz naglasak na važnost zračne luke Mostar koju bi trebalo staviti na vrh turističkih prioriteta hercegovačkog turizma - naglasio je direktor Galić.

Hotel Mepas, pored usluge smještaja, svojim gostima nudi korištenje Mepas Spa i Relax centra sa unutarnjim bazenom, saunama i teretanom, a poslovnim gostima je na raspolaganju Kongresni centar sa multimedijalnim dvoranama.

Na pitanje o mogućnostima prilagodbe cijena u hotelijerstvu, Galić je odgovorio kako su u Hotelu Mepas cijene smještaja prilagodili aktualnoj situaciji te da su u suradnji s lokalnim turističkim agencijama pripremili i posebne promotivne pakete, koji imaju za cilj promociju Mostara i okolice kao  poželjne turističke destinacije. Navodi kako su imali na umu ograničeni obiteljski proračun, te tako trenutno djeca do petnaest godina u hotelu borave gratis s roditeljima u sobi ili apartmanu.

On kaže kako su po otvaranju hotela nakon dvomjesečne stanke imali uglavnom domaće goste, te goste iz Hrvatske i Srbije, i to prvenstveno poslovne goste.

- I prije pandemije smo imali jako veliki broj domaćih gostiju. Svakako da smo se sada prvenstveno okrenuli ka domaćem tržištu, te promociji Mostara i Hercegovine kao regije iznimno bogate turističkim potencijalima, a što se tiče poslovnih putnika, velika prednost našeg hotela su prostrane konferencijske dvorane tako da smo u mogućnosti ponuditi i održavanje seminara uz pridržavanje svih potrebnih epidemioloških mjera - istaknuo je.

U cilju zaštite zdravlja gostiju i uposlenika došlo je do novih obrazaca ponašanja u pružanju usluga gostima tijekom boravka u hotelima.

- U hotelu Mepas doručak se ranije služio po principu buffet-a, dok se sada služi po principu pojedinačnog usluživanja svakog gosta ili dostave doručka u sobu, ovisno o želji gosta - kazao je Galić.

- Mi pomno pratimo aktualnu situaciju, te svoje poslovanje usklađujemo s preporukama nadležnih institucija. U hotelu smo postavili dezobarijere i sredstva za dezinfekciju koja su dostupna gostima i osoblju, te vršimo učestalu dezinfekciju svih dodirnih površina, a osoblje u komunikaciji s gostima nosi maske na licu, te se isto očekuje i od gostiju koji borave u hotelu. Bitno je istaknuti i da smo unutar restorana osigurali dovoljan razmak između stolova, a naš restoran Prestige je HACCP certificiran tako da se hrana i prije pandemije spremala i posluživala u skladu s visokim higijenskim standardima - naglasio je Galić.

Kazao je i to da je, sukladno preporukama Svjetske zdravstvene organizacije i nadležnih institucija, kupanje u bazenu i hidromasažnoj kadi sigurno budući da klor unutar njih ubija viruse i bakterije. Kod sauna se mogu koristiti suhe saune, infracrvena i finska, dok je preporuka da se parna kupelj ne koristi.

 - Svakako da se od gostiju očekuje samoodgovornost, odnosno da neće putovati ukoliko su bolesni ili su bili u kontaktu sa zaraženim osobama. Nadamo se da su oni po ovom pitanju već dovoljno informirani, te da će svatko za sebe biti dovoljno odgovoran i pridržavati se svih potrebnih mjera - upozorio je on.  

Direktor Hotela Mepas Tomislav Galić za kraj je pozvao sve građane Bosne i Hercegovine da istraže domaće turističke potencijale. Istovremeno je izrazio nadu da će se Mostar ponovno naći na spisku poželjnih turističkih destinacija gostiju iz cijelog svijeta.

 

(FENA) N. M.

Vezane vijesti

Turistička zajednica KS najavila manifestaciju Sarajevo Winter Fest

Više od 20.000 noćenja u Kantonu Sarajevo za novogodišnje praznike

Za 11 mjeseci 2021. u BiH 875,8 hiljada turista, i dalje pozitivna očekivanja

Promo

HT Eronet predstavlja nove Samsungove uređaje A serije

Prva panel-diskusija u okviru projekta 'Ne zatvarajmo oči! Zaštitimo djecu na internetu'

m:tel na Mostarskom sajmu: Ključan smo partner u regionalnom povezivanju zemalja Zapadnog Balkana