Regija     | 13.10.2022. 13:22 |

Panel Hine o održivosti: Tvrtke moraju stječi kredibilitet

FENA Agencije, Foto/ Hina

DUBROVNIK, 13. listopada (FENA) – Prelazak na održivo poslovanje treba ubrzati, a mediji moraju biti kritični prema tvrtkama kako bi one pojačale svoj kredibilitet, ali i surađivati s njima da bi dobre prakse došle do javnosti, zaključak je panela održanog na konferenciji Hine o održivom razvoju.

 

Hina je u Dubrovniku organizirala skup AMAN-a, Saveza mediteranskih novinskih agencija, kojemu je cilj bio promicanje održivosti, društveno odgovornog poslovanja i zaštite okoliša, s naglaskom na Sredozemlje. 

Na središnjem panelu sudjelovali su predstavnici novinskih agencija iz Grčke, Italije i Hrvatske, društveno osjetljivih investicijskih fondova, komunikacija i poslovnog svijeta, javlja Hina. 

Direktor talijanske novinske agencija ANSA Stefano de Alessandri na panelu je kazao kako održivost “više nije opcija, nego obaveza” te kako pisanje o tim temama vraća mlade medijima koje su ranije zamijenili društvenim mrežama. 

Talijan smatra da mladi konzumiraju manje tradicionalnih medija zbog sadržaja, a ne platforme, što pokazuju i rezultati njegove agencije koja ima bolje performanse u toj skupini otkad je pokrenula specijalizirani projekt za održivi razvoj. 

Renata Lučić iz Feelsgood Social Impact Investment Fonda rekla je kako sve više investicija ide prema održivom razvoju jer financijski svijet želi da njihova ulaganja donose profit dugoročno. 

„To je primarni interes financijske industrije, zato ona ulaže u održivost”, kazala je. Ocijenila je kako su prakse Održivog razvoja i nefinancijskog izvještavanja (ESG) političko pitanje te da je stoga od velike važnosti i koliko brzo političari provode te mjere, što ona smatra presporim. 

„Postotak uključenih ljudi i onih koji stvarno mare za to je premalen”, rekla je Lučić iz fonda koji upravlja s 30 milijuna eura za investicije u tvrtke s pozitivnim utjecajem na društvo. Dodala je kako je očekivala da će novinari i agencije biti glasniji u zagovaranju održivosti. 

Savjetnik u Upravi Hine Damir Hainski referirao se na istraživanje koje je pokazalo da su mediji lani pisali o zelenim temama najviše od 2009. godine, kad je održan klimatski skup u Kopenhagenu. 

Od tada se promijenio i jezik izvještavanja koji je s 'klimatskog zagrijavanja' prešao na 'klimatske katastrofe'. 

Sandro Baričević, CEO tvrtke Equestris, rekao je kako danas postoji konsenzus da održivi razvoj nije dobar samo za okoliš, nego i za biznis, te da ta spoznaja ubrzava poslovanje. 

Naglasio je kako se u prelasku na održivije prakse nekad moraju mijenjati temeljne postavke poslovanja tvrtki, te da stoga nije zabrinut za velike tvrtke, nego za srednje i male.

Smatra da generalno postoji nedostatak ekspertize za ta pitanja.

„Uloga medija je da su kritični i izvještavaju”, no oni moraju surađivati i s tvrtkama kako bi poruka o dobrim praksama stigla do javnosti, kazao je. 

Rekao je i kako postoji jako puno 'greenwashinga', što će biti otežano novom direktivom Europske unije koja je u pripremi. 

Tu je direktivu nazvao „trenutkom istine za tvrtke” jer će morati dokazivati proklamirane održive obaveze.  

Da je potrebno više edukacija pripadnika poslovnog svijeta jer je riječ o novosti za korporativni svijet složila se direktorica Coca-Cole za regiju Ruža Tomić-Fontana. 

Ona je rekla da je ESG proteklih godina postao poštapalica oko koje postoji i nekad opravdana skepsa.  
Naglasila je da poslovni svijet često ima očekivanja od medija, no da se i on mora priupitati što su učinili za medije kojima mora pružiti „supstancu” i „više od PR aktivnosti”. Mediji moraju biti kritični prema ESG inicijativama kako bi se utvrdilo koliko su one utjecajne, smatra Tomić-Fontana. 

Zaključila je kako biznis mora preuzeti ulogu voditelja održive tranzicije, a mediji moraju širiti informacije o tome. 

Anita Letica, generalna direktorica za Hrvatsku i Sloveniju Philip Morrisa rekla je da je tema održivosti sveprisutna i da ona više nije opcionalna jer svi moraju promisliti svoje poslovne prakse, a ne samo razmatrati kako promijeniti percepciju tvrtke.

„U kompleksnim vremenima uvijek možete odlučiti ne napraviti ništa, a ovdje smo danas čuli da to nije opcija – u tome su složni i stručnjaci, i mediji i gospodarstvenici”, rekla je Letica.

„Stvarni napredak doći će s onim što ćemo mi svi učiniti nakon ove konferencije. Mi moramo živjeti promjene”, zaključila je predstavnica Philip Morrisa.

Hina je na konferenciji predstavila svoja iskustva tijekom EU projekta Zeleni plan za Mediteran, a lansirala je i novi portal zelenahrvatska.hina.hr.  Skupu se obratila ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek koja je pozdravila suradnju novinskih agencija Mediterana, naglasivši kako ni područje očuvanja okoliša nije pošteđeno dezinformacija, zbog čega je uloga javnih medija važnija nego ikad u prijenosu znanstveno utvrđenih činjenica. 

Gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković na konferenciji je predstavio mjere koje je taj grad uveo kako bi ga učinio održivijim po pitanju turizma i boljim za život njegovih stanovnika, poput uvođenja rasporeda i najava za dolazak kruzera i autobusa, što je smanjilo gužve, uspostavljanja car-sharing usluge u gradu ili aplikacije za pronalazak parkirnog mjesta. 

Sponzori konferencije su JANAF, Turistička zajednica grada Dubrovnika, KONČAR i HEP.  

(FENA) D. P.

Vezane vijesti

Državljaninu BiH u Zagrebu pronađene veće količine droge, streljivo i novac

HDZ i DP blizu dogovora o novoj hrvatskoj vladi

Hrvatska poduprla Rezoluciju o Srebrenici

Promo

MKF LIDER organizirao akciju pošumljavanja: Zajedno ka zelenijoj budućnosti

Vaše praznično putovanje može da počne uz m:tel roming tarifne opcije

Tri noći nevjerovatne muzičke magije: Banja Luka Fest i ove godine uz podršku kompanije m:tel