Bosna i Hercegovina     | 10.11.2022. 13:23 |

Nove tehnologije dovele do rasta broja medija - PR Days Mostariensis

FENA Tomislav Glamuzina, Foto: Mario Obrdalj

MOSTAR, 10. studenoga (FENA) - Drugog dana međunarodne znanstveno-stručne konferencije s područja odnosa s javnošću, integrirane komunikacije i medija PR, Media & Sport Days Mostariensis u sekciji medija na tematskom panelu razgovaralo se o konvergenciji medija u praksi, utjecaju novih medija te etici u novinarstvu.

- Pojavom interneta mnoge su se stvari promijenile u medijskom smislu. Konvergencija medija u praksi nam puno pomaže, ali ima i neke nedostatke. Večernji list je kuća koja ima nekoliko platformi, Ista vijest se može plasirati na različitim platformama u različitim formama – rekla je Valentina Rupčić, zamjenica glavnog urednika Večernjeg lista BiH.

Dodala je kako su novinari u modernim redakcijama postali sve, od fotografa do grafičara i lektora.

Rupčić smatra kako će najveći izazov novinarstva u budućnosti biti opstanak u formi u kojoj počivaju postulati te profesije.

Sve više medija, sve manje kvalitetnih novinara

Na panelu je iskinuto kako je pojavom interneta došlo do povećanja broja medija i portala, a sugovornici panel diskusije smatraju da je time smanjena i ugrožena novinarska etika.

- Sada ima toliki broj medija da nemate dovoljan broj kvalitetnih ljudi koji mogu opsluživati te medije i onda se kao informacija provuče svašta. BiH je, nažalost, primjer gdje se senzacionalizam isplati. To se uzima čak i kao relevantan izvor. Upitna je i etika nekih izvora, ali pojavom velikog broja platformi povećava se broj „izvora“ koje se ne može izbjeći. Bojim se da se izgubila etika i malo je medija koji se drže etičnih i profesionalnih standarda – istaknuo je glavni urednik Federalne novinske agencije Dejan Jazvić.

Osvrnuo se na utrku „tko će prvi objaviti informaciju“ koja, po njegovim riječima, utječe na kvalitetu novinarstva.

- Prirodno je da želite prvi imati i objaviti informaciju, ali je važno da je ta informacija točna. FENA, kao agencija, kada jednom objavi informaciju onda je to informacija koja je otišla u eter i koju onda preuzimaju drugi mediji. Mi nemamo mogućnost da po par puta mijenjamo vijest u razmaku od nekoliko minuta i mišljenja sam kako ne treba istinitost informacije mijenjati za brzinu informacije - poručio je.

Vjerodostojnost medija

Urednik Hrvatskog medijskog servisa Milan Šutalo misli kako su pojavom novih medija žanrovi ostali isti, ali kako su obogaćeni novim sadržajem.

- Razlika dolaskom interneta je da je sadržaj svakog žanra obogaćen. Vi danas imate fotografije, video-isječke, linkove na povezane tekstove, slične teme i tako dalje. Kvalitativno je sadržaj svakog žanra obogaćen i to kvaliteta koji online mediji nude svojim korisnicima – kazao je Šutalo.

Šutalo naglašava kako uspjeh svakog medija ovisi o vjerodostojnosti.

- Informacije se uspoređuju s drugim medijima. Čitatelji vjeruju više izvora i imenovanom govorniku, po mogućnosti da je taj isti sugovornik nadležan za temu – zaključio je.

Društvene mreže i mediji

Glavni urednik Hrvatske katoličke mreže Siniša Kovačić ustvrdio je kako se razvojem interneta dogodila borba za pozornost.

- Novi mediji su donijeli nova pravila. Publika je potvrdila da joj ne smeta senzacionalizam i da je naivna. Zadnje istraživanje Reuters instituta pokazuje da su društvene mreže postale izvor informacija, ali da u bitnim situacijama publika ipak vjeruje medijima. Prilagodba novim pravilima igre je neminovna, no moramo raditi na medijskom opismenjavanju, moramo se boriti protiv senzacionalizma i lažnih vijesti – poručuje Kovačić.

Jedan od medija koji je također zahvaćen modernim promjenama je i radio.

- Što se tiče radija kao medija, dosta se stvari promijenilo. Radio prije 20 godina i danas nisu isti, gomila ljudi koja je unutar programa mora biti educirana u više područja. Konvergencija je donijela dosta toga, radio više nije samo radio, već je simbioza raznih platformi od društvenih mreža pa nadalje – izjavio je vlasnik radija Arena Mostar Emerik Gudelj.

(FENA) R. G.

Vezane vijesti

Konferencija 'PR, Media & Sports Days' završena s fokusom na umjetnu inteligenciju i sport

Ivković: Nogomet je nadrastao sam sport i postao dnevno-politička tema

Konvergencija medija u fokusu ovogodišnje konferencije PR, Media & Sport Days Mostariensis (VIDEO)

Promo

MKF LIDER organizirao akciju pošumljavanja: Zajedno ka zelenijoj budućnosti

Vaše praznično putovanje može da počne uz m:tel roming tarifne opcije

Tri noći nevjerovatne muzičke magije: Banja Luka Fest i ove godine uz podršku kompanije m:tel