Bosna i Hercegovina     | 08.12.2020. 14:54 |

Neophodno da obrazovne vlasti u BiH žurno osmisle i provedu obrazovne reforme

FENA Saopćenje

SARAJEVO, 8. decembra (FENA) - Godinu dana nakon objavljivanja rezultata prvog testiranja za Međunarodno istraživanje procjene znanja i vještina učenika (PISA) za Bosnu i Hercegovinu (BiH), rezultati testiranja za Međunarodno istraživanje postignuća učenika u matematici i prirodnim naukama (TIMSS) obavljeno 2019. godine pokazuju da škole u BiH nisu pripremljene za ulazak u društvo temeljeno na korištenju znanja iz 21. vijeka i da bosanskohercegovačkoj djeci nisu pružene iste mogućnosti da razrade potencijale kao što su njihovim vršnjacima iz država s visokim i srednje-visokim prihodima stanovnika.

- Veliki broj djece u BiH, njih 600.000, više ne može čekati jer im je budućnost ugrožena – navodi se u zajedničkoj izjavi Delegacije Evropske unije u Bosni i Hercegovini i specijalnog predstavnika EU u BiH, Misije OSCE-a u BiH, kancelarije UNICEF-a u BiH i Ambasade Sjedinjenih Američkih Država u BiH.

Kao što su pokazali rezultati PISA istraživanja za 2018. godinu i danas potvrdili rezultati TIMSS istraživanja, ocjenjuje se dalje u izjavi, BiH je zapala u krizu u učenju a to bi, uz pandemiju, moglo dovesti do podrivanja decenijama sticanog pomaka i pogoršati već ukorijenjenu nejednakost.

-  Zato je sad neophodno da obrazovne vlasti u BiH žurno osmisle i provedu sveobuhvatne obrazovne reforme koje će se zasnivati na nalazima izvedenim iz rezultata velikih međunarodnih istraživanja, jer iste pružaju iscrpne podatke za donošenje utemeljenih strateških odluka, ističe se u zajedničkoj izjavi.

Pored toga, kako se navodi, kontinuitet u učešću na opsežnim međunarodnim istraživanjima presudan je za praćenje i daljnji razvoj ne samo situacije nego i trendova u obrazovanju, tako da je moguće prilagođavati obrazovnu reformu tamo gdje je to neophodno. Kad je o tome riječ, u izjavi podsjećaju i na Izvještaj Evropske komisije o BiH za 2020. godinu u kojem se navodi da treba učestvovati u ovakvim istraživanjima radi praćenja napredovanja BiH te bolje vidljivosti i uporedivosti u širem kontekstu. 

Podvlači se da je obrazovano i kvalifikovano stanovništvo nužna komponenta svake dinamično-organizovane privrede i inkluzivnog, kohezivnog društva kojem BiH teži, pa bi tako reforma obrazovanja trebala predstavljati okosnicu napora uloženih u razvoj ove države.

U izjavi se ocjenjuje da BiH, u cilju reforme obrazovanja koja počiva na dokazima, treba preduzeti sve potrebne korake za prijavu učešća u predstojećim međunarodnim istraživanjima (PIRLS 2021 i PISA 2022).

- Zato pozivamo vlasti da postignu konsenzus o nastavku učestvovanja BiH u ovim značajnim istraživanjima, te istovremeno osiguraju inkluzivnost i transparentnost procesa ocjenjivanja u, između ostalog, dosljednoj saradnji sa svim obrazovnim vlastima i međusobno. Nadležne obrazovne vlasti na svim nivoima moraju odlučno krenuti u stvaranje inkluzivnih, prilagodljivih i kvalitetnih obrazovnih sistema preko kojih će spremno dočekati  budućnost - zaključuje se u zajedničkoj izjavi.

(FENA) M. L.

Vezane vijesti


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/vhosts/fena.ba/httpdocs/post-new.php on line 379

Promo

M:tel: Savršena kombinacija – Huawei telefon i pametni sat s popustom

M:tel: Stiglo nam je Proljeće!

Predstava 'Kako sam se nadala dobro se nisam udala' u BKC Sarajevo