Stranačke aktivnosti

Saopćenje za javnost Naše stranke

Saopćenje

Odbor za promet i komunikacije Predstavničkog doma Parlamenta FBiH uputio je Vladi FBiH i Parlamentu 14 zaključaka koji se odnose na održavanje, zaštitu, izgradnju, rekonstrukciju i obnovu brzih, magistralnih i autocesta.

Usvajanje ovih zaključaka moglo bi rezultirati time da Parlament FBiH preuzme kontrolu nad izgradnjom koridora Vc.

Nasiha Pozder iz Naše stranke, članica Odbora koji je zaključke podnio, objašnjava: „Vlada FBiH nije dorasla izazovu izgradnje Koridora. Nije tome dorasla nijedna do sada, a pogotovo ova koja je u tehničkom mandatu i kompromitovana sa bezbroj afera. Podsjetimo se, originalni projekt koridora predstavljen je 2003. Trasa koja treba da prolazi kroz BiH iznosi 337 km. Do danas, za 18 godina, izgrađeno je oko 100 km. Ovakvom dinamikom gradnje mi ćemo autoput završiti za nekih 40 godina, negdje oko 2060. Mi moramo naše gradove približavati jedne drugima, Sarajevo Bihaću i Tuzli, Tuzlu Zenici i Mostaru, Banja Luku svima njima. Međutim, neki od njih su sad bliži Beču ili Istanbulu, o Zagrebu i Beogradu da ne govorimo, nego jedni drugima. Stanje infrastrukturne nepovezanosti ugrožava ne samo ekonomiju i privredu. Prema tome, ako je nekom zaista do snaženja države, on to mora pokazati i na polju izgradnje puteva ništa manje nego na bilo kojem drugom planu. Stranke koje su na vlasti u Federaciji BiH to nisu bile u stanju uraditi i nemaju namjeru svoj odnos prema toj problematici promijeniti.

Od čelnih ljudi u ovom sektoru, direktora Autocesta FBiH i direktora Cesta FBiH, godinama slušamo o kapitalnim projektima izgradnje brze ceste Lašva - Nević Polje, prije četiri godine su nam najavili i 145 km novih autocesta do 2021. godine, o nekim cestama, kao onima u Krajini, više, istina, i ne govore, a sve čemu svjedočimo je presijecanje vrpci u predizborne svrhe na smiješno kratkim dionicama za koje na kraju bude utvrđeno da nemaju niti upotrebne dozvole.

Zbog toga smo uputili spomenute zaključke, koji se ne odnose samo na Koridor Vc, ali je on najzvučniji. Kad je on u pitanju, tažili smo da Vlada FBiH, kako bi se osigurao efikasniji nadzor i praćenje izgradnje preostalih dionica Koridora Vc, u koordinaciji sa kreditorima i Delegacijom EU u BiH, uspostavi upravljački odbor za praćenje izgradnje Koridora. U taj odbor trebalo bi biti imenovano i dvoje iz Odbora za promet i komunikacije čija sam članica.

Također, tražili smo da nam se dostavi pregled ugovorenih vrijednosti svih izgrađenih dionica Koridora Vc, uključujući i one čija je izgradnja u toku, u odnosu na stvarne troškove istih, kao i pregled ugovorenih u odnosu na stvarni rok izgradnje izgrađenih dionica, te pregled stvarnih u odnosu na planirane troškove po kilometru autoceste, sa pratećom analizom i obrazloženjem. Dakle, tražimo potpunu transparentnost gradnje ali i početak aktivnosti na izgradnji brzih cesta Orašje - Tuzla, Tuzla - Žepče, Bihać - Velika Kladuša, nove dionice magistralnih cesta poput one Bihać - Bosanska Krupa, itd. 

Usvajanjem ovih zaključaka značajno bi bila ubrzana izgradnja Koridora, ali i nužno proširenje i modernizacija cestovne infrastrukture u FBiH, time povećan i optimizam građana. To bi značilo i povećanje želje za ostankom, pozitivniji odnos prema državi, brži protok roba, ljudi i usluga, više investicija, itd. Vrijeme je da se Koridor izdigne u vrh političkih tema u BiH jer on tu uistinu i pripada. On, kao i sve u vezi s njim, a što sam nabrojala, zavisi od političke volje koje do sada nije bilo dovoljno. Koridor Vc, kad se izgradi, neće imati kome biti od koristi ako se nastavi graditi ovim tempom. Bojim se da će do tada većina nas biti negdje drugo. Međutim, značajno povećana brzina njegove gradnje, kao i njen kvalitet i transparentnost, mogli bi to spriječiti. “

Napomena: Fena se ograđuje od objavljenih informacija u ovoj rubrici i odgovornost za njihov sadržaj snose isključivo njihovi autori, odnosno pošiljatelji.