SARAJEVO, 4. oktobra (FENA) - Konferencija „Osvijetlimo OBRAZovanje“ o kvalitetnom inkluzivnom obrazovanju u kontekstu ostvarenja cilja 4 Programa održivog razvoja u Bosni i Hercegovini održana je u organizaciji MyRight-Empowers people with disabilitiesa i Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke, saopćili su organizatori.
Konferencija je održana u cilju aktueliziranja stanja u inkluzivnom obrazovanju za djecu i mlade s invaliditetom i omogućavanja gradnje snažnijih veza između različitih aktera obrazovanja u BiH.
Svi govornici prisustvovali su uživo, a publika je mogla da prati konferenciju putem zoom platforme i tako postavlja pitanja i daje komentara.
Učestvovao je veliki broj predstavnika obrazovanja, međunarodnih i domaćih nevladinih organizacija, akademske zajednice i organizacija osoba s invaliditetom kako bi procijenili koliko je Bosna i Hercegovina napredovala ka postizanju cilja 4 Programa održivog razvoja i identificirali šta još treba učiniti za postizanje ovog cilja.
Nafisa Baboo, priznata stručnjakinja za oblast inkluzivnog obrazovanja, dugogodišnja saradnica MyRight-a iz partnerske organizacije Light for the World, podijelila je vlastita iskustva rada na izgradnji inkluzivnog obrazovanja u različitim dijelovima svijeta.
Posebno se osvrnula na izazove s kojima se neminovno suočavaju svi učesnici u ovom procesu izgradnje obrazovnih sistema, koji su prilagođeni sposobnostima svakog pojedinačnog djeteta s invaliditetom.
Predstavnici Ministarstva civilnih poslova, Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke, Ministarstva prosvjete Republike Srpske kao i OSCE-a te Vijeća Evrope su u plenarnom dijelu konferencije predstavili doprinos u uspostavljanju kvalitetnog i pravednog inkluzivnog obrazovanja, kao i planove za osiguranje neophodne podrške koja će omogućiti aktivno uključenje ove najosjetljivije skupine društva u redovni školski sistem.
Nakon plenarnog dijela konferencije, predstavnici akademske zajednice i nevladinih organizacija i osobe s invaliditetom koji su najbolji poznavaoci situacije u obrazovanju i onog što je potrebno unaprijediti, nastavili su rad u panel-diskusijama o kompetencijama koje moraju imati nastavnici kao ključne karike u procesu obrazovanja a koje su im potrebne da bi bili u stanju ostvariti postavljene ishode učenja djece s invaliditetom.
Također je razgovarano o sistemima podrške bez kojih nema ni inkluzivnog obrazovanja te o kvaliteti obrazovanja koje mora osposobiti mlade osobe s invaliditetom i omogućiti im zapošljavanje kao siguran put ka smanjenju siromaštva.
- Veoma je važno da o kvalitetnom inkluzivnom obrazovanju, na jednom mjestu, komuniciraju i razmjenjuju iskustva svi nivoi vlasti, međunarodne organizacije, nevladin sektor, ali i same osobe s invaliditetom kao najpozvanije da pričaju o inkluziji - izjavila je Binasa Goralija, regionalna koordinatorica MyRighta za Evropu, dodajući da je bilo krajnje vrijeme za ovakvu konferenciju.
Zaključci konferencije će biti preporuke i prioriteti za buduće aktivnosti svih relevantnih aktera u obrazovanju kako bi se približili i ubrzali proces postizanja kvalitetnog inkluzivnog obrazovanja kao uslova za ispunjenje cilja 4 Programa održivog razvoja.
(FENA) B. D.