Svijet     | 15.01.2018. 20:27 |

Turska objavila gradnju Kanala Istanbul za olakšanje prometa na Bosforu

FENA Internet

ISTANBUL,  15. januara (FENA) - Turska je objavila u ponedjeljak rutu za planirani kanal koji bi umanjio brodski saobraćaj u prometnom Bosforskom moreuzu i transformirao bi evropsku polovinu Istanbula u otok.

Rad na 45 kilometara dugom Kanal Istanbulu, koji povezuje Crno i Mramorno more, zapadno od Bosfora, počet će u ovoj godini, saopćio je ministar saobraćaja Ahmet Arslan, dodajući da on formira dio turskog najskupljeg građevinskog projekta.

Bosfor je jedan od najprometnijih svjetskih vodotoka, s 42.000 brodova koji su prošli njime u 2016. godini - u poređenju sa 16.800 koji su iste godine prošli kroz Suecki kanal. 

To je jedini morski put prema okeanima za Bugarsku, Rumuniju, Ukrajinu i Gruziju i za ruske crnomorske luke. 

S urbanim projektima na obalama kanala i logističkim centrima koji će biti izgrađeni na Crnom moru, Kanal Istanbul bit će najskuplji dosadašnji trurski projekt, saopćio je Arslan.

Ne konkretizujući tačne troškove, on je dodao da će projekt biti finansiran putem javnih i privatnih partnerstava.

Novi kanal neće potpadati pod Konvenciju o korištenju moreuza iz Montreuxa koja garantuje besplatan prolaz civilnih brodova tokom mirnih vremena, kazao je, što znači da bi Turska mogla naplaćivati brodovima koji prolaze kroz njega.

Protezat će se od regije Dursu na crnomorskoj obali Istanbula do Kucukcekmecea na Mramornom moru. Dokumenti turskog ministarstva okoliša pokazuju da će kanal biti dubok 25 metara i širok od 250 do 1.000 metara, u zavisnosti od toga gdje su dokovi locirani.

Kanal Istanbul također ćer biti smješten u blizini brojnih projekata u sjevernom Istanbulu koje provodi vlada stranke AK turskog predsjednika Tayyipa Erdogana, među kojima su treći most iznad Bosfora koji je otvoren u 2016. i treći gradski aerodrom koji je u izgradnji.

Zemlja iskopana za projekt kanala bit će iskorištena u poljoprivredi kao i za vještačke otoke i luke koje će biti izgrađene na Mramornom moru, saopćio je Arslan.

Plan ima brojne kritičare a Erdogan lično bezbrižno ga je nazvao "ludim projektom" kada ga je prvi put pomenuo u 2011. Ekolozi tvrde da će otvoriti put za nove razvojne projekte na sjeveru grada, pojačavajući razaranja šuma u toj regiji. 

Izvještaj koji procjenjuje posljedice projekta po okoliš, koji zahtijeva vlada prije početka gradnje, trenutno se priprema, saopćilo je ministarstvo okoliša. 

Istanbulska komora geoloških inžinjera saopćila je da početna faza izvještaja o uticaju na okoliš nije uzela u obzir nekoliko faktora koji čine projekt neodrživim, među kojima su ključni posljedice po klimu i okoliš. 

Izgradnja je ključni pokretač ekonomije pod vlašću AK stranke. Vladini kritičari tvrde da je pravni okvir koji okružuje građevinski sektor u više navrata preformuliran, stvarajući rupe u zakonu koji velike firme mogu iskoristiti radi sticanja profita, prenosi Reuters.

 

(FENA) B. D.

Vezane vijesti

Ministrici Duraković dodijeljeno priznanje za zalaganje u promicanju mira i ljubavi

Lumiwings uspostavlja redovnu avioliniju Tuzla - Istanbul, karte u prodaji

U Istanbulu susret gradonačelnika Benjamine Karić i Ekrema İmamoğlua

Promo

M:tel: Savršena kombinacija – Huawei telefon i pametni sat s popustom

M:tel: Stiglo nam je Proljeće!

Predstava 'Kako sam se nadala dobro se nisam udala' u BKC Sarajevo