Bosna i Hercegovina     | 03.12.2018. 12:55 |

U BiH 56 segregacijskih škola, 20 godina od uvođenja ovog fenomena

FENA Hana Imamović

SARAJEVO, 3. decembra (FENA) - Iako je prošlo dvadeset godina od kako je uveden segregacijski oblik obrazovanja u Bosni i Hercegovinu, koji je danas poznat kao fenomen "dvije škole pod jednim krovom", a tada uveden kao privremeno rješenje nakon ratnih sukoba, u BiH još uvijek je 56 takvih škola.

Značajni pomaci nisu napravljeni osim pozitivnog primjera u Brčko Distriktu i Žepču te već globalno poznate protestne borbe učenika u Jajcu koji su odbili da se školuju u različitim školama i na taj način spriječili daljnje podjele.

Ovaj fenomen Misija OSCE-a u BiH identificirala je kao najvidljiviji primjer diskriminacije u obrazovanju u BiH, te iako su svjesni potrebe osiguranja ljudskih prava poput izučavanje vlastitog jezika i historije to ne smije, ističu, biti opravdanje za diskriminaciju.

Ovo "privremeno" rješenje nametnuto je od međunarodne zajednice kako bi se našao način za uspostavljanje bilo kakvog obrazovanja, ali danas međunarodna zajednica nema mandat da to rješenje i ukine nego pozivaju lokalne vlasti na rješenje tog pitanja.

Misija OSCE-a sačinila je sveobuhvatan Izvještaj o ovom pitanju kojeg je danas prezentirala medijima, predstavnicima međunarodne zajednice i drugima kada su još jednom naveli brojne preporuke i obećali da će nastaviti pružati podršku u rješenju tog pitanja.

Šef Misije OSCE-a u BiH Bruce Berton pojasnio je da je fenomen "dvije škole pod jednim krovom" prisutan u osnovnim, srednjim, centralnim i područnim školama širom BiH, a one variraju u smislu obilježja, veličine, lokacije, no svima je zajednička sistematična diskriminacija.

- Ovo je najizraženiji primjer načina na koji se manipulira mladima u ovoj državi u korist etno-nacionalističkih politika - kazao je Berton koji je pozvao domaće vlasti da pronađu dugoročno rješenje za okončanje ove situacije.

Napomenuo je da je cilj Misije zbližavanje djece jer trenutnu obrazovni sistem stalno razdvaja djecu i ističe razlike, odnosno djeca se odgajaju da misle da su drugi drugačiji od njih, a namjera je zbližiti ih i povećati nivo povjerenja među njima, kao i kvalitet obrazovanja.

Direktor Odjela za ljudsku dimenziju Misije OSCE-a u BiH Fermin Cordoba nije mogao identificirati gdje je segregacija u ovih 56 škola najvidljivija, naglašavajući da su u svakoj školi različita razumijevanja o ovom problemu, no da bi se sve ovo riješilo potrebni su odlučni političari i njihova volja.

Neke od preporuka navedene u Izvještaju su osiguranje političkog dijaloga, pravo-administrativno ujedinjenje škola, što je bilo uspješno u malom broju ovih škola, te uvođenje zajedničke nastave za djecu u predmetima poput matematike, fizičko vaspitanje i informatika.

(FENA) L. A.

Vezane vijesti

Delegacija OSCE Sekretarijata posjetila Federalnu agenciju za upravljanje oduzetom imovinom

OSCE osuđuje odluke NSRS o izbornom zakonu

Ured za borbu protiv korupcije ZDK - Radionica o izvještavanju o implementaciji planova integriteta

Promo

Generalnoj direktorci kompanije m:tel Jeleni Trivan uručeno priznanje Zlatni grb grada Banjaluka

M:tel: Nastavak akcije 'Niste sami, imate prijatelje'

M:tel ljetna akademija za studente IKT usmjerenja: Prijavi se na praksu u kolovozu