Bosna i Hercegovina     | 04.11.2021. 12:23 |

Huseinefendić: Potrebna strategija medijske promocije vakcinacije

FENA Anisa Mahmutović

TUZLA, 4. novembra (FENA) - Promocija vakcinacije kroz online i tradicionalne medije nije se pokazala najuspješnijom, što pokazuju brojke vakcinisanih bh. građana - ocijenio je profesor na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli Šejn Huseinefendić.

Navodi kako su nadležne institucije pod velikim pritiskom uslijed promjena na svjetskoj sceni uzrokovanim COVID-om te njemu imanentnim procesima - vakcinacija i rasprava o “dopunskoj” vakcinaciji, njenoj uspješnosti  te četvrtog vala pandemije koji bilježimo.

-S druge strane, postoji pritisak politike koja, nažalost, ne doprinosi uspješnosti rada nadležnih institucija jer ostavlja utisak stihijskih, neplanskih aktivnosti i odsustvo strategije - kazao je Huseinefendić u izjavi Feni.

O vakcinaciji u medijskom prostoru su govorili svi, od novinara, preko predstavnika kriznih štabova, ministara zdravstva, ali je upravo to, mišljenja je, djelovalo zbunjujuće na stanovništvo.

-Problem leži i u infodemiologiji, a to je zapravo medijska kakofonija koja dolazi iz svih pravaca. Katkad je kontradiktorna i zbunjujuća, a to ne pogoduje specifičnostima bosanskohercegovačke javnosti koja ima fragmentirano mišljenje u vezi s vakcinacijom – ocijenio je Huseinefendić.

Kroz analizu sadržaja, profesor na odsjeku za Žurnalistiku smatra da se publika ne može oteti utisku kako postoji miks djelovanja politike s jedne strane, te medicinske struke s druge strane.

Ističe da je za uspješnost vakcinacije potrebna i strategija medijske promocije vakcinacije, koju izrađuju komunikolozi kao stručna lica.

-Strategija za promociju vakcinacije vjerovatno postoji u vidu generalnih smjernica EU koje su proslijedile strategiju kojom se i oni vode. Problem je što je mjerljivost 'strategije' koja se primjenjuje, pretpostavimo li da ista postoji iako nije transparenta, demonstrirala prilično loše brojke kad je konkretno broj vakcinisanih u pitanju. Ministri zdravstva konstatuju 'pogoršanu epidemiološku situaciju', 'povećan broju zaraženih' i 'zastrašuju javnost 'novim mjerama' što nema željeni efekat na građane odnosno javnost – naveo je Huseinefendić

Uz krizne štabove koji diseminiraju iste poruke medijima, neodlučni građani se, smatra on, dovode u produbljeno stanje straha ili neizvjesnosti što nema željene efekte kakve se od strategije očekuju.

-Kao u većini situacija možemo reći da zakoni odnosno u ovom slučaju strategije postoje, ali je često slučaj implementacija strategije pravi problem zbog utjecaja politike i zagušenja medijskog prostora porukama iz svih izvora, kako referentnih tako nažalost i onih koji ne pomažu – izjavio je prof.dr. Šejn Huseinefendić.

(FENA) L. A.

Vezane vijesti

INZ: Poziv vrtićima i roditeljima čija djeca nisu vakcinisana na području ZDK i cijele BiH

Prof. dr. Begović: Oklijevanje prema vakcinama, kako razumjeti i prevladati zabrinutost

Od 16. marta s radom subotom prestaju dva vakcinalna punkta, na osnovu objektivnih pokazatelja

Promo

Generalnoj direktorci kompanije m:tel Jeleni Trivan uručeno priznanje Zlatni grb grada Banjaluka

M:tel: Nastavak akcije 'Niste sami, imate prijatelje'

M:tel ljetna akademija za studente IKT usmjerenja: Prijavi se na praksu u kolovozu