Ekonomija     | 10.05.2025. 11:05 |

Kad ostanak postane izbor: Priča Emina Solaka, mladog kreativca iz Breze

FENA Foto: Emin Solak

SARAJEVO, 10. maja (FENA) - U vremenu kad se svakodnevno govori o odlascima, iseljavanju i potrazi za boljim životom, rijetke su priče koje idu drugim pravcem – onim u kojem se ostaje. Ne zato što nema opcija, već zato što postoji vizija.

Jedna takva priča dolazi iz Breze, gdje mladi student i poduzetnik Emin Solak svakim danom pokazuje da uspjeh zavisi i od unutrašnje volje da se gradi, korak po korak.

On je student treće godine Fakulteta za saobraćaj i komunikacije u Sarajevu, smjer Kompjuterske i informacijske tehnologije. Već tokom studija počeo je aktivno razvijati vlastiti profesionalni pravac - u oblastima grafičkog i web-dizajna, brendiranja i povećavanja digitalnog prisustva. Ono što je počelo kao hobi ubrzo se pretvorilo u ozbiljan i strukturiran rad formatiran u njegovom ličnom brendu i agenciji pod nazivom Eminetic.

- Dizajn je za mene počeo kao radoznalost. Još u srednjoj školi sam pokušavao razumjeti kako funkcionišu vizuali, boje. I kako time prenijeti poruku... Učio sam samostalno, kroz alate, tutorijale, greške i male uspjehe. Na fakultetu sam to znanje dodatno strukturirao. Kombinacija teorije i prakse dala mi je jasan pravac u kojem želim ići - kaže on.

Ono što njegovu priču čini posebnom nije samo što gradi vlastiti brend dok još studira, već i način na koji to radi – tiho, posvećeno, imajući na umu i veliku dozu društvene odgovornosti. Trenutno je angažiran u projektu izrade nove službene web-stranice Općine Breza, što za njega ima posebnu težinu.

- Breza je moj grad. Saradnja s Općinom je više od profesionalnog projekta - to je moj doprinos zajednici iz koje potičem - rekao je.

Kroz svoju agenciju ovaj mladi čovjek nudi i prostor za učenje, dijeljenje znanja i povezivanje mladih ljudi sličnog duha. Često uključuje u proces istraživanja novih rješenja kolege i prijatelje.

- Vjerujem u zajednički rast. Ako smo svi zatvoreni u svoje male krugove, napredak ide sporo. Ali kad otvorimo vrata drugima, ideje brže putuju – ističe Solak.

Iako je čvrsto vezan za svoju zemlju i vjeruje u njen potencijal, Emin ne krije da ima ambicije koje nadilaze lokalni okvir. Želi upoznavati nova tržišta, raditi s ljudima širom Evrope i svijeta. No to, kako kaže, ne znači da planira otići i zauvijek ostati vani.

- Ovdje želim stvarati osnovu. Bosna i Hercegovina ima potencijal, ali mora vjerovati u svoje mlade ljude. Ja želim biti dio te promjene – da pokažem da se ovdje može, da se ne mora uvijek čekati sistem. Istovremeno, važno mi je da izađem van, naučim, razmijenim iskustva i onda ta znanja vratim ovdje, u svoju sredinu – rekao je.

Njegova priča nije ispričana kroz velike kampanje niti ogromnu podršku. Ona se gradi svakog dana – učenjem, radom, trudom i dosljednošću. U svijetu koji često traži brze rezultate, Emin se drži ideje da pravi uspjeh dolazi postepeno ali sigurno.

Za studente, mlade kreativce i sve one koji možda još traže načine, Emin ima jednostavnu poruku: „Ne moraš imati sve figure posložene da bi krenuo. Počni s onim što znaš, radi iskreno i nemoj se plašiti grešaka. Njih će uvijek biti, ali one su tu da bismo iz njih izvukli kvalitetnu lekciju“.

Put mladog kreativca u BiH nije uvijek jednostavan. Od pronalaska klijenata, balansiranja obaveza, do borbe s predrasudama o mladima i njihovim sposobnostima – izazova je mnogo.

Ipak, Emin iz svega toga crpi motivaciju.

- Najteži trenuci su me najviše naučili. Naučiš vjerovati sebi kad nemaš drugu opciju. To te gradi više nego bilo koji uspjeh – rekao je.

Eminova dugoročna vizija uključuje proširenje agencije, izgradnju obrazovnih i mentorskih programa za mlade, kao i širu društvenu uključenost saradnjom s lokalnim institucijama, školama i fakultetima.

- Želim da jednog dana neko drugi, ko tek počinje, ima gdje zakucati i reći: Imam ideju, treba mi podrška. Ako to omogućim, onda je sve imalo smisla – poručuje Emin Solak.

(FENA) D. J.

Vezane vijesti

Promo

Poslovna skupština dijaspore 31. maja u Berlinu

Naručite među prvima u m:tel-u: HONOR 400 i HONOR 400 Pro sa sjajnim poklonima

Amrita Lal i Lazar Sakan kompletirali listu fantastičnih govornika na 13. Branding konferenciji